Si Cantik Hensem

Sunday 27 November 2011

Sakit Untuk Cantik

Assalamualaikum.
Memandangkan ni baru aje first week masuk semester baru, comfirm assignment tak berlambak lagi kan?
*Err..dah dapat assignment report untuk Finance*

Buat pertama kalinya dalam hidup, aku pergi buat Facial Treatment. Asalnya just nak buat Normal Facial aje.. Tetiba akak tu cakap muka aku perlukan treatment. Yeah..memang muka aku agak bermasalah dari sekolah menengah. Tapi, aku taktahu macamana nak selesaikan masalah aku.

Bak kata orang, taksalah sesekali untuk mencuba sesuatu yang baru. So, aku nak jugak buat. Sakit dia tu...jangan cakaplah. Sakit teramat! Sampai aku ketap gigi sekuat-kuatnya dan kalau aku gigit lidah sekali, boleh putus jugak rasanya. Punyalah aku genggam kuat-kuat tangan ni. Sebab sakit gila !!!

Nak elakkan sakit yang teramat tu, otak aku taknak fikir ' SAKIT '.. sebab kalau kita fikir 'sakit' automatik akan rasa sakit walaupun sedikit. So...aku paksa saraf-saraf aku menghantar mesej "BEST,SERONOK,SEDAP" ke otak aku ni. Taklah rasa sakit sangat. *But..still sakit jugak.. T_T*


Dan aku paksa jugak otak aku fikir subjek Law, Finance dan Add Maths.. Nampak tak betapa sakitnya buat Facial Treatment tu? Lagi lagi time tu kat pipi ada jerawat besar! Sumpah sakit gilaaaaaaa.... Takpelahh.. Bukan selalu. Lepas ni kene fikir 2,3 kali jugaklah nak buat facial treatment ke tak.

Sebagai kesannya, banyak tanda merah di hidung, pipi, dagu dan dahi aku. Arghh! Malunyaaa.. Kesan dia mesti sampai 3-4 hari.. Itupun mungkinlah. Malu pulak nak pergi kelas. Adoi. Macamana ni? Ishh.. Terpaksa tepek bedak 15-20 lapis ni kat muka. Macam kene demam campak pun iye jugak muka aku ni. Hadoi.

#Yang paling best... akak tu cakap muka aku comel. So...maksudnyaaaa??  Lalalala~

::Tiada Kata Seindah Bahasa::

2 comments:

  1. alaa, akak tu saje je x nak bagi you rasa menyesal sangat ikut cakap dia. mesti dia rasa bersalah. dah jadinye mcm tu pulak. sabar ye cik nazirah :D

    ReplyDelete
  2. haha. tu lah agaknye kaann.
    hadoi. habis muka i Aimi.
    merah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...