Si Cantik Hensem

Tuesday 15 November 2011

TPH 2102 Sayang...

Assalamualaikum. Tengah best mandi yang takberapa nak pagi sangat tetiba teringat segala kenangan di Tun Putih terutama di TPH 2102. Dalam taksedar dah 3 sem (hampir setahun setengah) aku duduk Tun Putih. Lepas ni no more Tun Putih, sebab aku akan duduk Kolej Tun Ali. *sedih gila*

Level 21 :(
First time kaki aku jejak di Tun Putih bertarikh 26 Jun 2010. Aku yang pertama sampai kat bilik tu. Tunggu punya tunggu *manalah roommate baru aku ni* perut pun lapar. So,makanlah dulu. Baru je jari menyentuh nasi, tetiba ada orang masuk dalam bilik. Okay.. my new friend a.k.a my roommate. Fatin Syazana Binti Md Isa. Aku tengok orangnya alahai... Ayu, sopan, pendiam gila! Aku dah risau.. aku ni banyak cakap. Hadoi. Camne ni?

Semua gambar Part 1. :)
First time aku bercakap dan tegur Ana ni masa kat luar pintu bilik sebab parents dia nak balik Kedah dah. So..aku berlagak seperti hero untuk pujuk. *Ahaks* Tapi alhamdulillah, dia bukanlah seorang yang pendiam pon orangnya. Boleh tahan juga ! HAHA. Kiranya boleh masuk dengan aku jugaklah.

Semester 2 dan 3. 
Macam-macam kami kongsi suka duka bersama. Memandangkan kami ni sama umur dan sama jurusan cuma berlainan kelas, tapi banyak kami share. Masa sem 2, ada something yang berlaku kat aku dan buat aku sangat sedih, sampaikan dia takpernah tengok aku nangis gila-gila sampai teruk macam tu sekali, tapi Alhamdulillah Ana ada di sisi aku. Segala kesedihan yang aku lalui, aku cerita pada dia. Thanks Ana because you're always be there for me. Love you laahh !

I like her smile :)
Lepas tu, ada lg 2 orang senior dalam bilik aku. Aziza Binti Kamaruzzaman dan juga Fauziah Binti Ahmad. Akak dua dua ni Masscom. Akak berdua ni juga sangatlah ohseemm and cool ! Bilik kami takkan kecoh tanpa mereka. Wuhhhuu..

Kak senior sayang :)
Kak Jija (Aziza) adalah peminat Korea *aku pun sama* dan disebabkan kami juga lagi dua orang, Ana (Fatin Syazana) dan Kak Giey (Fauziah) pun dah minat Korea. Aku ingat lagi Kak Giey nangis tengok cerita Korea 'My Girlfriend is Gumiho..' Haha. *Okay memang sedih cerita dia*

Saya curi kat FB akak. :P
Masa aku nak sem 3, tetiba dapat tahu bilik kami ada lagi 2 orang junior yang baru masuk. Aku macam..
"Err..junior? So, 6 orang dalam 1 bilik?"

Gila teruk unit kolej ni! Kalau ye pun, nak tunggu kolej baru siap, takpayahlah sampai 6 orang. Tapi kami berenam terima aje lah kan. Maunya takkecoh dalam bilik. Lagi-lagi dengan junior baru ni, yang boleh tahan sangatlah kecoh. Hadoi.

My Juniors ! :)
Junior aku dua-dua dari Office Management. Dari Johor dan dua-dua nama Hidayah ! Adoi..konfiusss mak nyah~ Best gosip-gosip dengan dorang. Bergaul dengan dorang buat aku terasa muda. Oppss..

Miz Charming
Nur Hidayah Binti Ibrahim. Aku panggil dia Dayah. Kekadang terpanggil Ida. Kekadang panggil nama FB aje, Miz Charming. Senang. Sebab dua dua nama Hidayah. Yang lagi sorang nama dia Nor Hidayah Binti Salleh. Aku panggil dia Yaya.

Budak sepet bila senyum. Lala De Yaya.
Masa first-first kenal dengan diorang, taksangka pulak boleh terus rapat. Mungkin dorang jenis yang takkisah dan sempoi sebab tu senang nak 'masuk'. Tp lepas ni sedih, takdapat dengar ketawa Miz Charming, takdapat nak tengok mata Yaya yang sepet bila ketawa. Takdapat nak dengar dorang membebel bila saya kata saya dah gemuk.

I'll miss you pondan !
Ohh.. Sedih gila okay. Aku rasa sangat beruntung dapat kenal dorang semua ni. Best !! Umur takmenghalang kami untuk bermesra dan berkawan ! Saya anggap mereka berlima ni macam adik-beradik sendiri. Semua comel, cantik, cun dan ohhhseeeeemmmm! Bilalah boleh lepak-lepak? Tidur sesame lagi ni? Hadoi..insyaAllah saya takkan lupakan kalian. Sesungguhnya kalian lah ROOMMATES TERBAIK! 

::Tiada Kata Seindah Bahasa::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...