Si Cantik Hensem

Tuesday 8 November 2011

Handphone

Salam.
Berkelah di tepi titi bersaksikan pemandangan indah lautan dan pantai.
Lagi-lagi bila ditemani dengan keluarga tersayang.
Tetiba, ayah aku suruh aku pergi ke suatu tempat untuk mendapatkan sesuatu.
Dengan pantas aku pergi.
Tetiba adik aku Najwa mengugut untuk beritahu rahsia kepada ayah dan mak.
Aku buatlah taktahu sebab ingat dia konon nak gertak aku.
Rupenye dia betul-betul beritahu mak ng ayah yg dalam handphone aku ada gambar seorang jejaka.

Cantik ! :)
Dari kejauhan aku nampak dan dengar ayah aku bersuara,
" Meh sini handphone tuu.. campak aje kat laut."
Dan dari jauh aku nampak handphone tu..
Pulp !
Masuk dalam air.
Sedihnya jangan cakaplah.
Dalam otak pikir..
" Macamana nak mesej malam ni? "
" Sim kad tu....."
" Memory card.."
So aku bercadang untuk taknak tegur langsung adik aku tu.
Yelaa.. BATU API !
Tetiba aku terdengar ringtone Percaya Padaku - UNGU.
Dengan mata terpejam, aku capai handphone kat sebelah...
Laa..mimpi. Fuhh.. handphone masih ada di sebelah.
Tengok jam. Kul 2.15 petang. Hehe.
Sekian itu saja mimpi saya.
Assalamualaikum.

::Tiada Kata Seindah Bahasa::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...