Si Cantik Hensem

Monday 7 November 2011

Masa Kecik-Kecik Dulu (Part 2)

...
SK AU Keramat, Tahun 2002.
Apa yang korang ingat?
Okay..korang tahu main ajee.. 
Same mcm aku jugak. 

Darjah 4 Dinamik

Kelas 4D kat blok yang kedua dari belakang dan berada di tingkat 4 kalau taksilap aku. Masa ni Guru Kelas Cik Salihah. Time ni aku rapat dan suka buat kecoh jugak dengan Siddiq dan Amirul yang tinggi-tinggi dan putih. Dorang duduk di kiri dan kanan aku. Masa ni pon cikgu letakkan lelaki dan perempuan. Hadoi.

Aku paling gerun dengan Cikgu Hakim ajar Kajian Tempatan. Yang badannya comel-comel dan rendah tuu.. Lawak.. lawak jugak tapi bila time naik angin. Okayyyy.. aku seram. Mmg lumrah murid-murid, pagi tu baru gelabah nak siapkan kerja.. Lupa nak tampal notes laaa..peta laa.. Ada satu ayat dia yang aku ingat..

" Hmm..basah je lagi gam ni.."
*Sambil menjeling...*

Okay..kantoi baru je tampal pagi tadi. Tapi nasib baik takmarah.. Fuhhhh~

Masa jamuan akhir tahun, aku still ingat tetiba Ikhwan Anuar panggil aku. Dia cakap.. 

"Nazirah..lepas ni kita dah terpisahlaa. Taksama kelas dah kan.."

Time tu aku hanya senyum je dan mengiyakan kata-kata dia. Sebab kitorang dari darjah 1 sampai darjah 4 sama kelas, tetiba taksama dah. *Sedih jap*

* Sorry..takda gambar. :(

Darjah 5 Dinamik


Semua cute! 
5 Dinamik terletak di bangunan paling belakang, tingkat atas dan hujung sekali. Waktu ni yang aku ingat, aku aktif gila menari dengan Noor Ashikin Ahmad dan Shazwana. Menari zapin la, joget lah. Tempat kitorang practice menari adalah rumah Wana. HAHA. Thanks to Wana's Family sebab izinkan kami menari. Selain tu, aku rapat jugak dengan Syikin Hayat dan Shazleen. Bila ada koko petang, rumah dorang jugak jadi port aku.

Kedudukan yg aku ingatlah. Kalau salah, sorry! 
Satu peristiwa yang aku ingat sangat-sangat sampai sekarang. Cikgu Superman relief kelas BI, so dia mengajarlah sikit-sikit. Dia akan tanya soalan kat kitorang. Sape takdapat jawap, berdiri. Takdapat jawap lagi berdiri atas kerusi. Tapi yang sangat aku takpuas hati. Dia langsung taktanya aku. Eh..aku takwujud ke? orang lain kene 2, 3 kali..tapi aku takkena langsung. Okay..sangat tak adil !

*Rindu Cikgu Superman yang badan ketak-ketak dulu. In fact, I don't know his name!

Darjah 6 Efisien.

Kelas ni kat bangunan baru. Masih lagi kelas di atas sekali dan hujung. *patutlah aku kurus agaknya* Dalam kelas aku rapat dengan Nurlisa Ruslee, Nurul Fathini, Amalinabillah dan juga Norhidayah Samsuddin. Aku taktahu macamana boleh kenal dan rapat dengan dorang tapi yang aku ingat sangat, kitorang bual hal kitorang aje langsung takpeduli hal orang lain.

Bila time balik, aku akan naik bas Menara Emas dengan Azleen, Darwina dan Hidayah. Sebab rumah kitorang dekat-dekat. Bila time balik, Azleen lah paling pantas sekali keluar kelas sebab nak cari tempat duduk dalam bas. *Kes malas berdiri* Memang kelakar kot tengok cara dia. HAHA.

Cikgu Zahariah guru kelas dan juga ajar kitorang subjek BM. Aku ada ingat masa exam tu, Nurul Ain Hussain dapat karangan 96% dan aku 92%.. Okay..agak tercabar di situ dengan Ain tapi apakan daya, aku takmampu nak layan dia, dia hebat ok. Yela..karangan je yang mampu aku skor, pemahaman sorrylaaaa.. Aku lemah! :(

Dan aku still ingat lg yg aku ada berhutang duit sebanyak RM9.00 dekat Izyan. Dulu kan terkenal dengan tempah nama kad yang berbungalaa, gambara artis. So...dulu aku merupakan salah satu agen tu. Tapi aku tak post semua tempahan kad nama tu sebab takut orang tu tipu, oleh itu...aku telah berusaha memulangkan semula semua duit-duit kawan aku ni. Tapi yang menjadi masalahnya, Izyan sorang aje aku lost contact. Puas aku cari dia tapi takjumpa-jumpa. Ada satu hari tu, aku mcm ternampak iras-iras Izyan kat Giant Permata, Wangsa Maju. nak tegur, tapi takut salah orang. Lama jugaklah aku mencari Izyan ni. Yelaa..nak lah pulangkan duit dia. Buatnya takpanjang umur aku. Susahlaa. Tapi alhamdulillah, sekian lama aku mencari akhirnya membuahkan hasil. Thanks kat Fikri Zulkifli sebab kalau taksilap aku, dialah yang jumpe Izyan dan beri contact number Izyan kat aku.

* Izyan..walaupun kamu halalkan RM9.00 tu kat saya, saya dah dermakan kat surau di atas nama kamu ye. :)

Rindu Puan Zahariah yang comel. :)



::Tiada Kata Seindah Bahasa::

5 comments:

  1. rindu la tyme kelas 5 dinamik :)))
    banyak kenangan :D

    ReplyDelete
  2. dah bace. rindu zaman kecik2..huhu ermmm.. saye dah reply yg awk tanye kat latest entry saye.. :)

    ReplyDelete
  3. Syikin : kaann. banyak kenangan. Sampai sekarang saya still ingat lg rumah awak :)

    Ain : yess. samelaa. Hehe. Ohh.. okay. saya akan pergi blog kamu nnt :)

    ReplyDelete
  4. trime kasih,terharu sangat sebab nama saya appear in this entry :)))

    ReplyDelete
  5. Fikri : hehe. No big deal. Memang you pon yg tolong jejakkan kembali Izyan Athirah. Thanks a lot ! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...