Si Cantik Hensem

Sunday 22 May 2011

7 Perangai Lelaki yang.......... Haihhh...

Assalamualaikum..

Haih.. Kadang2 aku takfaham dgn sikap sesetengah lelaki.. Kenapa ? Sebab perangai dorang tu.... Err.. Entahlah. Okay. Kadang2 ktorang sebagai perempuan, wanita dan gadis ini sangat takut untuk mendampingi lelaki2 di luar sana tuu..Termasuk dengan aku sendiri. -_-' Ada beberapa perangai lelaki yang aku takberkenan sangat-sangat. 

1. Hensem Tapi....  



Ada sorang mamat ni aku kenal dia. Tengok muka awal2. alahai... Kacak tu, kacaklah jugak. Muka ada macho sikit. Suara sangat jantan. Mula-mula kenal.. selesalah berkawan dengan dia. Tapi bila lama2 kenal dengan dia. Okay.. Dia hensem tapi PERVERT ! Dush ! Haa.. kenapa aku tulis macam ni ? Mana taknya.. Bila dia dah start fikir mcm2 dan bayangkan segalanya tentang PEREMPUAN.. Kau ingat aku akan still duduk situ dan berkawan dengan kau ? Lagi-lagi bila perempuan yang menjadi mangsa tu adalah aku ? Jawapan aku simple je untuk lelaki yang jenis mcm ni.. " Sorry.. Mulai hari ni takpayah contact aku dah ehh.. "

Aku faham.. mmg certain lelaki akan cakap.. " Eh..normallah lelaki mcm tu.." tapi pleaselahh.. Kau duduk diam2 cerita ng kawan sejantina kau je. Takboleh ke ? Ktorang sebagai perempuan ni, ingat suka ke kalau korang dah start merepek yg ntah apa-apa pasal perempuan ni ? Takrasa malu ke korang nak cerita benda2  tu kat kawan perempuan korang sendiri ?? Aiyarkk..


2. Ajar buat benda-benda yg SALAH.



Err.. yang ni mcmana aku nak cerita ehh.. Erm..erm.. Okay mcm ni lah senang. Ni pengalaman aku sendirilah. Ada sorang mamat ni ajar buat benda sangat sangat salah ! Salah yg mcmana ? Korang fikirlah eh.. Dalam perhubungan dalam erti kata lain couple.. perlu ke nak berpegang tangan, peluk2 dan cium ? Pada pendapat aku sendirilahh. Tu bukan cara yg betul utk korang berkasih sayang. Geli je aku rasa.. Yucks !

Kalau aku dapat lelaki yg jenis mcm ni.. Satu je persepsi aku kat dia. Dia tak ikhlas menyayangi diri aku. Ada sorang mamat tu cakap kat aku.. " You.. nanti you boleh tak peluk i dari belakang ?? " Eiyurkk..  Hey. kau ingat kami ni perempuan simpanan ke nak main2 peluk mcm tu. Aku pun bukanlah perempuan yg terlampau alim sangat tapi at least aku tahu apa yg salah dan apa yang betul. Please.. jangan suka-suki korang je amik kesempatan terhadap kami. :(

3. Terlalu mengongkong yang amat. 

Gambar takde kene mengena pun. :p

Haihh. derr.. Takperlulah nak kongkong bagai yang amat. Baru couple 2, 3 bulan..korang dah buat perempuan tu mcm bini korang. Ni baru couple.. Belum lg kahwin. Haihh.. Kalau perempuan tu setakat nak ke kedai depan seberang rumah sorang jee.. Takkan tu pun taknak bagi kot. Okay.. Aku faham dunia sekarang sgt bahaya dengan orang simbah asid sesuka hati.. Tapi agak2 la nak kongkong pun.. Korang hanya BOYFRIEND.. So..jangan nak lebih2 mcm korang tu dah jd suami pulak. 

Kadang2 tu.. nak discuss ng member berlainan jantina pun tak boleh. Jangan risaulahh.. Selagi korang layan ktorang tip top.. Ktorang takkan cari yg lain punyalaaa.. Ni setakat nak buat group discussion pun tnk jeles yang amat.. alahai.. susahnya hidup.. Please.. bagi ruang kami untuk bernafas.. 

4. Nak dengar cakap dia jee.. 



Aku paling menyampah part ni.. Mana taknya.. semua nak kena dengar cakap dia. Dia rasa dia je yg dalam dunia ni cakap semua betul walaupun sebenarnya salah. Last2 terpaksa si gadis ni mengalah dan mintak maaf walaupun dia sebenarnya taksalah. Ish. Lelaki mcm ni jenis keras kepala dan besar kepala betullah. Kepala jenis konkrit ke apa ??

Pleaselahh.. sometimes dengarlah jugak pendapat orang lain. Kadang2 pendapat orang lain lagi bernas dari pendapat korang sendiri. Kecewa2. 

5. Tidak berfikir dahulu sebelum berkata-kata. 



 Yang ni pun masalah jugak. Ada sorang yg aku kenal ni. Aku dah perhatikan.. Dia ni jenis yg suka main cakap je tanpa fikir dulu. Haih. Kadang2..dia ni taksedar apa yang dia cakap tu sebenarnya ada berkaitan dengan benda lain tapi taknak mengaku. Padahal dah terang2 kot ayat yang dia cakap tu mmg berkaitan. 

Dan lagi satu.. main belasah je guna peribahasa atau kata-kata, tanpa memahami maksud sebenar ayat tuu. Tolong jangan biarkan kami nampak kelemahan anda di situ. ^_^

6. Korang sendiri taktau apa yg korang nak sebenarnya.  


Bila si gadis dah di depan mata. Buat bodoh. Layan mcm wujud tak wujud je. Lepas tu mintak putus. Tapi lepas tu mulalah tercari2 balik awek yg kau dah ditinggalkan. Mulalah susun ayat jiwang nak ambil hati awek tu balik. Dengan berbakikan kasih sayang yg ada lagi dalam diri si gadis tu.. Dia terima balik si jejaka tu. Baikkan gadis tu ?

Lepas tu, kau buat benda yang sama balik. Kau layan dia wujud tak wujud. Lepas tu kau boleh pulak layan perempuan2 lain. Kalau nak perempuan A, cakap terus terang. Kalau nak perempuan B.. cakap jugak. Takpayah lah kejap kau layan awek A, kejap kau putus lepas tu couple pulak dengan perempuan B. Ishh.. Takfahamlahhhh..

7. Psycho ! Tidaakkk !!! 





Ada sorg mamat ni yg hanya dikenali sebagai 'H' (bukan nama sebenar), perangai dia gila pelik weyh. Aku taktahu la dia ni hidup dalam dunia yang nyata atau sekadar khayalan dia semata-mata. Tetiba mesej nombor kawan aku dan buat-buat tersalah hantar mesej kononnya nak hantar kat tunang dia. Hello.. padahal baru je bulan lepas mamat tu mesej ng kawan aku untuk menagih kasih dan cintanya. Takkan tetiba dah bertunang ? Hishhh....

A few months later pulak, berlakon jadi orang lain. Siap tukar nama tuu dari 'H' kepada 'F'. Tapi tapi tapi..masih menggunakan nombor dia yang sama ! Ei..taklogik betullah mamat tu. Gila pelik dengan perangai dia. Walaupun bukan aku yg kena tapi aku sendiri pun rasa rimas dengan sikap lelaki tuu. Dah berulang kali dia bgtau kat kawan aku yg dia takkan ganggu dah. Alih-alih.. mesej jugak. Masih menagi cinta si gadis tu jugak. Tolong jangan hidup dalam dunia yang kau sendiri cipta boleh ? Duhh !


Kepada lelaki yang di luar sana. Tolonglah... jangan jadi mcm lelaki seperti di atas. Terutama yang first and second. Lelaki jenis tu yang buat aku paling takut. Rasa mcm jadi perempuan ni takselamat dah. T_T
Semua kat atas ni merupakan pengalaman aku dan pemerhatian aku sendiri terhadap lelaki-lelaki yang aku pernah kenal.

* Please..respect us then we will respect you back.
* Please be nice with us. Senang je kan ? :)
::Tiada Kata Seindah Bahasa::

6 comments:

  1. tu baru 7 jenis.. masih ade lagi beribu species yang x dikenal pasti... hahaha

    ReplyDelete
  2. yup. tapi ni yg kena kat aku dgn kawan aku sendiri. haihh. teruk2.

    ReplyDelete
  3. xsemua jahat. :D
    mcm i ni baik. rolling eyesss. ahaha

    ReplyDelete
  4. ade yg terkena sebiji kat
    btg idung !.huhu

    ReplyDelete
  5. haish... bagus nyer...Ok,tq agy taw serba sedikit tentang lelaki...

    ReplyDelete
  6. epul : HAHA. U baik eh ? Ok. U baik. XD

    sue : Hehe. Opss.. Ade keeee ??

    ika : Ala..ni sbb pernah bhadapan dgn lelaki mcm ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...