Si Cantik Hensem

Tuesday 18 October 2011

Kisah Mimpi

Assalamualaikum.
Seperti yang semua sedia maklum mahupun yang belum dimaklumkan lagi.. Di sini, saya nak memaklumkan bahawa saya seorang yang sering bermimpi.
Yes. I'm a person who are easy to dream. Takkisahlah tidur pagi, petang mahupun malam.
Even if I just take a nap for 5-10 minutes pon I akan mimpi. Takpercaya? It's up to you guys. :)

So..kat sini aku share kisah-kisah mimpi yang aku ingat. 

#1- ROMANTIK
:)
Aku mimpi yg aku hang out with 3 men and a girl. Dalam mimpi tu..budak perempuan tu bawah aku (I don't know how old she is) but she's not like other girls yg normal. Why? It's bcoz she had to use wheelchair. Siankan? Aku keluar dgn that girl tu kat area shopping complex but I don't know what kind of shopping complex it is tapi aku still ingat sikit2 apa yang ada dalam tempat tu. Okay..apa pulak function 3 org abang dia tu kan? Well..tugas dorang untuk menjaga adik dorg yg OKU tu.. Yelaa. Aku kan perempuan. In case something happen to that girl..susah pulak. And the best part is.. Aku keluar kat shopping dengan pakai baju kurung. Tapi yg paling takselesa.. Abang dorg yg pertama tu menaruh hati kat aku. Pfftt... Siapakah lelaki ituu? Taknampak muka! Tapi adalah something yg laki tu buat sampai aku dupp dapp dupp dapp. Apakah ia? Jeng jeng jeng...

#2 - SWEET
So sweet! :D
Part ni takboleh bla gila. Aku mimpi yang aku lunch dengan seorang jejaka beserta 2 orang budak lelaki yang lebih kurang 7-8 tahun. Kami duduk 4 orang. Sebelah aku budak lelaki yang paling kecik dan dihadapan aku adalah lelaki tersebut. Kami makan dengan sangat happy. Main suap suap lagi. Adakah maksudnya di sini, itu adalah gambaran hidup aku bersama family aku nanti ataupun.... jodoh aku bersama seorang duda anak dua? Haa? Err.. no comment !

#3 - DONGENG

Kisah dongeng.

Okay..mimpi ni sangatlah lama dah. I can't remember how old I am at that time. Cerita ni ala-ala mcm Cinderella sikit. Time tu dalam dewan. Aku adalah buat something special for someone (aku tak ingat buat apa) sampai lelaki tu sangatlah impress and nak kahwin dgn aku. Tapi dia suruh aku tunggu je kat situ jangan pergi mana-mana sebab dia nak pergi somewhere else to inform kat parents dia, maybe. Punyalah tunggu lama, aku pon ada idea nak main-main ng dia so aku menyoroklah di sebalik kerusi yang banyak. Kiranya main hide and seek lah konon! Tetiba laki tu pon datang. Belum sempat aku nak munculkan diri tetiba ada pompuan lain yang kacau line aku. Takpasal-pasal lelaki tu dipaksa kahwin ng perempuan jahat tu. *Well..I still remember who she is. Damn you!* 
Aku pon sedih..kawan aku tenangkan aku. Bila lelaki tu nampak je aku, terus dia sambar aku dan lari jauh daripada dewan tu. Kami pon menyoroklah kat satu tempat ni. Sebab konco-konco lain ikut kejar lelaki tu. Dalam tengah-tengah menyorok tu.. Aku dengar ada satu bunyi. Tetiba papp! Terjaga dari mimpi.. Haihh..

p/s : Sebenarnya bunyi tu datang dari seorang makcik yang tengah sapu sampah kat jalan tar gunakan penyapu lidi. Huh !! Kacau daun jeeeee...

#4 - SEDIH
Lebih kurang macam nilah baju dia.
Mimpi ni memang ada kaitan sikit dgn aku sebab ada problem dengan someone. Mimpi ni masa bulan Mac tahun 2010. Aku ada problem dengan Ex aku, Amirul. Dalam mimpi ni, aku datang KL. Tapi takbagitau sesiapa pon. Aku dah sampai di satu bangunan ni. Walaupon bangunan tu tinggi, aku tahu Amirul ada kat tingkat paling atas sekali. Then, we bumped and just staring to each other without any single word. Hanya kami sahaja faham apa maksud pandangan itu. And the sad part is, time tu he's wearing a shirt that I gave him on his birthday. Tapi aku tahu..dalam mimpi tu aku dengan dia dah putus as a loving couple. Dan time tengah terserempak tu jugak tetiba ada background music lagu 'Wake me up when September Ends'. Aku takpasti dari mana dan apa motif tetiba lagu tu wujud. 

p/s : Dan selepas beberapa hari, aku pon putus dengan dia sebab setiap malam sebelum tidur aku minta petunjuk dari Allah sama ada untuk teruskan hubungan ini atau tidak. 

#5 - KECEWA

Banyak kenangan kat sekolah ni :(
This story relates to my another Ex before Amirul, his name is Aizat. Dalam mimpi ni, aku pergi ke zaman lampau masa aku form 4. Jangan tanya macamana aku boleh pergi ke zaman lampau, pakai alat Doraemon lah agaknya. Dalam mimpi ni, aku pergi kat SMK Taman Setiawangsa di mana sekolah lama aku. Aku duduk di luar kelas dan dari luar, aku nampak Aizat tengah tekun study. So, finelaa..don''t disturb him. Then, I walked around in that school dan kebetulan sekolah tu ada event apa entah. Dua kali I try to let him see that I'm exist in that school but everything is frustrate. Yang aku ingat, aku nampak Aizat naik motor berlalu pergi dan langsung taknampak aku. Sedihnya hati aku time tu. Kecewa habislaahh.. tapi sampai sekarang aku musykil, apa motif entah tetiba aku mimpi dia? Padahal aku dah lupa pasal kewujudan dia dalam hidup aku. 

#6 - ALAM FANTASI

Berangan jap.
Mimpi ni lagi entah hape hape. Ni mimpi the latest jugak yang aku ingat. Aku jalan-jalan naik kereta kat KL rasanya. 4 person in a car. 2 men and 2 girls. Hmm, kitorang jalan-jalan kat bandar, midnight I guess. Then, bila dah masuk satu terowong (terowong area2 KLCC aku rasa) tetiba boleh pulak masuk ke dunia lain. Dalam terowong tu aku dah macam masuk ke dunia hantu! Macam-macam rupa ada tapi sikit pon aku taktakut *berlagak kejap* lepas tu tetiba masuk dalam satu istana. Tengah naik tangga istana yang besar lagi cantik dan berkilat tu, tetiba ada seorang lelaki. Wuu..badan ketak-ketak okehh! Tapi macam biasalah,muka taknampak! Tengah-tengah naik tangga, tetiba ada satu suara, 'cut !' Laaa..tengah shooting rupenyeee... 

*Erk? Aku? Shooting? Haaaaa !*

The conclusion is, I still enjoyed with my dreams. Taksalah kalau kita happy walaupun sekadar mimpi. Sebab kita tahu, realiti ni taklah seindah mana pon. Sometimes, with dreaming, it made my day. So.. enjoy with your dreams. :)
*May my dreams come true* ^_^

Have a good dreams ya!


::Tiada Kata Seindah Bahasa::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...