Si Cantik Hensem

Sunday 24 June 2012

Allah Itu Maha Pemurah.

ALLAH ITU MAHA PEMURAH!

Assalamualaikum.
Entri kali ni bukan nak bangga atau saja nak menunjuk kat korang.
Tapi aku nak share ng korang betapa Allah SWT tu maha pemurah!


Alhamdulillah, semester 4 aku dikurniakan lagi dengan Anugerah Dekan buat kali kedua.
Perasaan --> Bersyukur yang amat.
Sungguh aku cakap, semester lepas aku banyak main-main.
TERLALU BANYAK!

With my housemates :)
Sebagai seorang hamba Allah yang biasa, aku takkan pernah lari dari membuat kesilapan.
Aku mengaku semester lepas juga banyak aku langgar perintah Allah.
Aku terlalu khusyuk dengan keindahan duniawi semata-mata!
Sehingga terlupa di atas segala laranganNya.
Astaghfirullahal'azim.

Sebelah saya tu 4 flat. Hebat kan? Rezeki Allah. :)
Study pon macam tak study.
Tapi Allah takpernah lupa kepada hambaNya walaupun aku banyak kali lupa pada Dia.
*Malu* 

Cun cun 3.50..
"Aku taklayak dapat result ni"
Tu la ayat aku sejak dapat tahu result aku.
Yeee..memang pointer aku sekadar 3.50 (cukup-cukup makan utk Dean's List)
Target pointer aku bawah 3.0 !!!!
Tapi, nampak tak, betapa Allah tu amat amat amat pemurah kepada hambaNya?
Dia tetap berikan aku kenikmatannya, sedangkan aku banyak melanggar perintah Dia?

Ni untuk mak dan ayah. Takputus2 mak cakap nak kak uda Dekan kan. :)
Siapa aku untuk mempertikaikan semua ni?
Semua orang ada rezeki masing-masing.
Mungkin Allah SWT beri rezeki kepada aku dengan cara ini.
Mungkin juga Allah SWT memakbulkan kata-kata bonda aku.

Student Insurance Part 5 :)
TERIMA KASIH YA ALLAH.
ALHAMDULILLAH.

Allah itu juga maha adil.
Dia berikan kita tangisan dahulu kemudian barulah senyuman.
Allah tarik satu nikmat daripada kita tapi gantikan kita dengan nikmat yang lain. :)

::Tiada Kata Seindah Bahasa::

2 comments:

  1. tetibe sedih bace entry ni :(.. btw,congrats naz! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Cawi. :)
      Sampai sekarang kite rasa mcm taklayak dapat result ni.
      Congrats utk kamu juga :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...