Si Cantik Hensem

Wednesday 4 January 2012

Katakan Ia Sekadar Mimpi.

 Mengharapkan agar tidak akan terulang lagi kejadian yang sama~
Pahit dan perit untuk aku terima dugaan yang menimpa.
Nak diluahkan..rasa malu..
Nak dipendamkan..rasa pilu..

Kadang-kala aku takkuat untuk hadapi dugaan yang datang.
Aku taknak tunjukkan yang aku lemah..
Tapi kadang-kala aku takmampu nak hadapi seorang diri.
Aku takmampu nak sorokkan apa yang aku rasa..

17 Januari 2011..
Berlakunya peristiwa yang amat menyakitkan..
Seriuss.. kepedihan yang aku rasa amat perit..
Kalau boleh nak buang jauh-jauh peristiwa tu dan dengan harapan takkan berulang lagi untuk tahun 2012..

Bila difikirkan semula, aku lebih rela taknak tahu kebenarannya.
Sebab kebenaran itu amat pahit untuk aku terima.
Aku lebih rela taktahu dan lebih rela diperbodohkan.
Taksanggup nak hadapi kenyataan.
Kenyataan yang memeritkan.

Please...janganlah peristiwa ni berlaku lagi.
Tolong katakan ini sekadar mimpi ngeri.
Tolong kejutkan aku dari tidur.
Tolong katakan ini semua hanya mainan dan gurauan.

Ya Allah..kuatkanlah hati hambaMu ini.
Aku tahu disebalik segala kejadian ini tersimpan beribu hikmahnya..
Tapi..sampai sekarang aku taktahu apa hikmah disebalik kejadian ini.


 Yang ikhlas,
Nazirah
Si gadis yang terluka.

::Tiada Kata Seindah Bahasa::

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...